DANE PROJEKTOWE |
Lokalizacja: Trondheim, Norwegia
Koncepcja: Ogród przedszkolny
Powierzchnia: ok. 60 a
Ogród przedszkolny – Sætra Barnehage, Norwegia |
Praca nad tym projektem obejmowała wykonanie szeregu rysunków typu rzut, przekrój projektowy. Koncepcja zagospodarowania terenu powstała dzięki współpracy z firmą Nærmiljø.
Miejsce zostało przede wszystkim zaprojektowane tak, aby poszczególne elementy i miejsca w ogrodzie były ze sobą powiązane. Ścieżka imitująca drogę zachęca dzieci do zabaw grupowych. Jest miejsce na uprawę roślin jadalnych, mianowicie ogródek kuchenny z zapleczem w postaci budki ogrodnika. Komunikacja łączy poszczególne strefy w ogrodzie, prowadzi również w miejsca dające możliwość realizowania zajęć na zewnątrz w zacisznym miejscu, na przykład w altanie usytuowanej wśród drzew.
Koncepcja zagospodarowania zieleni uwzględnia nasadzenia – pojawiają się rośliny okrywowe, drzewa, w tym drzewka owocowe, krzewy oraz obowiązkowo krzewy owocowe. Oczywiście w projekcie musiał znaleźć się parking dla rowerów, który był osobnym zadaniem projektowym, wykonanym ze szczególną uwagą.
Projektując placu zabaw jego elementy wybraliśmy z produktów katalogowych oraz atestowanych. W zestawie tych elementów uwzględniliśmy wykorzystanie rozległej przestrzeni. Całość została rozlokowana w sposób umożliwiający przede wszystkim inspirowanie dzieci do zabaw w każdej części ogrodu.
Projekt uwzględnia zastosowanie nawierzchni oraz materiałów najwyższej jakości, jak porowaty asfalt, trawa naturalna a także sztuczna, hybrydowa oraz zbrojona. Poza tym żwir, kamień rzeczny, krawędzie aluminiowe oraz gumowa kora (gummibark). Pojawia się również ekran dźwiękochłonny czy ściana z kamienia naturalnego. Ze względu na występujące różnice w wysokości terenu, w projekcie został zastosowany rozbudowany system odprowadzania i gospodarowania wodą opadową.
#OgródEdukacyjny
#OgródPrzedszkolny
#EdukacyjnyOgródPrzedszkolny
#ProjektOgródPrzedszkolny
#ProjektOgródEdukacyjny
Jak pracujemy
-
Uwzględniamy terapeutyczne zdolności przyrody w przestrzeni miejskiej, czy w ogrodach przydomowych, tak aby pozytywnie wpływały na nastrój i zdrowie użytkowników
-
Stosujemy sensoryczne oddziaływanie roślin w ogrodach prywatnych oraz miejskich terenów zieleni, żeby były miejscem relaksu i odpoczynku
- Projektujemy ogrody edukacyjne, aby wartości i wiedza związane z przyrodą i ekologią były uwzględnianie od najmłodszych lat w edukacji naszych dzieci