Ogród przedszkolny

DANE PROJEKTOWE |
Lokalizacja: Przedszkole, Warszawa
Koncepcja: Ogród edukacyjno-sensoryczny 4 pory roku

Ogród przedszkolny – 4 pory roku |

W tym ogrodzie roślinność została dostosowana do panujących warunków środowiskowych, rośliny są mało wymagające, w większości zimozielone oraz zapewniają bezpieczny kontakt z dziećmi. Ich dobór i zestawienie umożliwiają bezpośredni kontakt z przyrodą. Roślinność jest zaprojektowana tak, aby stymulować wszystkie zmysły, zapewnia różnorodność faktur. Dzieci dowiadują się co można jeść a czego nie, które rośliny kłują.

W najbardziej słonecznej części ogrodu przewidziany jest „Ogród cztery pory roku”:

  • Ogród wiosenny z placem zabaw dla najmłodszych dzieci, pięknie kwitnie i pachnie.
  • Ogród letni z łąką kwietną i ziołami.
  • Ogród jesienny to trawy ozdobne, jeżówki, rudbekie, porzeczka czerwona i jabłoń.
  • Ogród zimowy przyciąga ptaki a jodła koreańska będzie piękną choinką tuż za oknem w okresie świątecznym.

W ogrodzie zaprojektowanych jest wiele elementów edukacyjnych zapewniających w doświadczalny sposób przyswajanie wiedzy przyrodniczej przez dzieci, jak donice na  warzywa, miejsce na kompost. Jest strefa huśtawek, strefa relaksu i strefa muzyki. Przy zaprojektowanej uliczce do jazdy na rowerkach, znajduje się rabata z języcznikiem zwyczajnym (Phyllitis skolopendrium) tzw. język jelenia. To rodzima paproć znajdująca się pod ochroną, gatunek wymierający (zimozielony) – doskonały element do dyskusji przyrodniczej.

Stoliki z okienkami dają możliwość realizowania zajęć na świeżym powietrzu.

Ogród dla dzieci starszych został wyposażony w piaskownicę z kuchnią błotną, górkę do zjeżdżania, drabinki do wspinania i labirynt z europalet.

Dwie rabaty wejściowe zostały obsadzone symetrycznie roślinami tych samych gatunków, ale przeplatane różnymi odmianami – jest to swoista gra w szukanie różnic.

Projekt ten jest efektem współpracy z naszym partnerem Studio-B – wykonany na ich prośbę projekt nasadzeń sensorycznych dla ogródka przedszkolnego w Warszawie.

Głównym założeniem ogrodów sensorycznych jest oddziaływanie na zmysły: węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Ogrody takie mają działanie relaksacyjne, polepszają nasz stan psychiczno-fizycznych. Poprzez bierny i aktywny kontakt z naturą dają możliwość wyciszenia, poprawy stanu fizycznego, pozwalają naładować się pozytywną energią.

Ogrody edukacyjne są z kolei przestrzeniami zaprojektowanymi z myślą doświadczania świata. Przebywanie w nich daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Ogrody edukacyjne są doskonałym rozwiązaniem wspomagającym prawidłowy rozwój dzieci. Poprzez zabawę dają dzieciom możliwość interakcji z przyrodą, rozwijają wyobraźnię i kreatywność, zwiększają ciekawość świata, uczą dzieci podstaw przyrody, ekologii i lokalnej historii.

#ogródedukacyjno-sensoryczny
#ogródedukacyjny
#ogródsensoryczny
#ogródprzedszkolny
#ogródprzedszkolnypodWarszawą
#ogróddladzieci
#ogróduczypoprzezzabawę

Jak pracujemy

Naszą misją jest tworzenie ogrodów, które pozytywnie wpływają na samopoczucie użytkowników